Hiiumaa /// 2. päev

Jätkame Hiiumaa lainelt. Kui esimesel päeval olid pigem lühemad vahemaad, siis teisel päeval sõitsime rohkem ringi. Ja kui sul on meie esimese päeva muljed lugemata, siis seda saab teha klikates siin “Hiiumaa/// 1.päev”
Ja nüüd meie teise päeva juurde.
66722832_418640532066821_88135121210703872_n67117152_2761043890577032_5626975837199794176_n
Uus päev algas kauni päikese ja sooja ilmaga, kuid peagi peale hommikusööki ja telkide kokku saamist saabusid ka vihmapilved ja aeg oligi edasi liikuma hakata.

1. peatus – Kõpu tuletorn (tasuline)
    Kõpus tuleb ära käia, for real! Samas saab seal korraliku trenni ka, sest võrreldes eelmise päeva Tahkuna tuletorniga olid siinsed astmed kaootilised ja lihaseid proovile panevad.
  2. peatus (oleks olnud) – Ristna tuletorn
    Taaskord oli see suletud, seega peab olema tähelepanelikum ja rohkem eeltööd tegema. Aga sel korral läks õnneks ja ei sõitnud kohale, vaid meie hea sõber GPS teatas enne sõitu juba, et see maybe suletud, hr Google väitis sama, seega ei hakanud sinna poole sõitmagi, vaid suundusime edasi.
  3. peatus – Vanajõe org (tasuta)
    Kaunis koht ja jalutuskäik, aga meil juhtus pisike upsi-duu. GPS juhatas veidi valesse kohta, nimelt nägime oru teist poolt. Aga siiski nägime teda! Mõnus looduses viibimise hetk.
    Kati söögituba ehk Emmaste
    Emmastele sisse sõites nägime ka Emmaste kirikut. Kuid suundusime poodi ja kiire lõuna sõime Kati söögitoas (toidud head!). Järgmisena oli plaan minna pärismusaita, aga oh üllatust, ka see on esmaspäeviti suletud. Küll aga kuulsime kohaliku käest palju kiidusõnu Kassari kohta, seega mõtlematagi suundusime sinnapoole.
  4. peatus – Orjaku linnuvaatlustorn (tasuta)
    Kui sa linnukesi soovid sealt vaatlustornist näha, siis võta oma binokkel kaasa. Ma sain palju suurema elamuse sellest, kui läksime vaatlustornist edasi minevast teerajast tipa-tapa edasi. Teine oli üpris kitsas, aga sind justkui embas Hiiumaa loodus ja taimestik – kadakad, kõrkjad ja kõik muu. Kõnni kuni selleni, kui jõuad veekoguni. Seal oli ravimuda võtmiskoht vms, aga samas ka pisike vaatlusala moodi kohake puidust. Sealt nägi juba linnukesi oma palja silmaga ka. Lisaks on seal meeletult palju meretaimestikku ning meil oli taaskord nalja nabani.
    IMG_199567169901_2321776354731360_8963190017644036096_n67631003_1225738610938624_403935107183804416_n
  5. peatus – Hiiumaa muuseum Kassaris (tasuline)
    Kärdlas on samuti Hiiumaa muuseum, kuid meie sattusime Kassari omasse. Kui on viitsimust ja tahtmist lugeda ning uurida, siis soovitan. Lisaks näeb seal kohaliku isase hundi maskotti, millel oli vähe pikem story kõrval.
  6. peatus – hobusetall Kassari lähestikus (tasuline)
    Kassari ratsamatkad oli asutuse nimetus, kui ei eksi. Plaan oli üks reisikaaslane seal ratsutama panna ja ise randa minna AGA ei tahetud meiega seal väga tegeleda, sest me nii järsku sinna ilmusime. No saime hobused ära paitatud ja tulime tulema. Hobesed tundusid kuidagi kurvad ja masenduses ka. Kahju hakkas.
  7. peatus – Sääre tirp (tasuta)
    Oi, seal sai päikest, merd ja jalutada. Härraga liikusime ainsana päris lõppu välja. Ta veidi kaugemale kui ma, sest ma oma tosse ei raatsinud märjaks teha ja paljajalu oli hirmus valus, sest ju-be kivine põhi! Aga iluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus on seal väga ja mina soovitan kohe kindlasti suuna ka sinnapoole võtta. Lisaks näeb ka seal kaunist Hiiumaa taimestikku (selle taimestiku jutuga kõlan endale juba tõelise loodusteadlase ja -nautijana, aga seda esimest ma kindlasti ei ole).
    IMG_2085IMG_2088IMG_2089IMG_2093IMG_2094IMG_2077
    Käsitööpood ja Heltermaa sadam
    Jõudsimegi oma ringiga Heltermaa sadamasse tagasi. Käisime läbi käsitööpoest, kus mu armas Greete töötab, soetasime mõningad kohalikud suveniirid ja läksime sööma, peagi praamile.

Varsti-varsti jõudsime ka koju, kõik reisisellid olid väsinud, aga reisiga rahul. Aitäh Hiiumaa!

One thought on “Hiiumaa /// 2. päev

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )